Toshiba Satellite A100-812

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Toshiba Satellite A100-812 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

TReinders 20-08-2008
Geschreven voor: Toshiba Satellite A100-812

De laptop valt me erg tegen. Heb hiervoor een andere toshiba met xp gehad, deze gaf nooit problemen. Of het aan windows vista ligt of aan toshiba, bij 1 op de 3 keer opstarten gaat er iets mis. Vaak start de laptop niet op omdat de accu 'leeg' is. Na het opstarten met stroomkabel blijkt er nog 99% in te zitten. Soms blijft het beeldscherm op zwart staan, vaak na inschakelen uit slaapstand.
Tijdens het normale opstartproces kun je bij wijze van spreken rustig een bakje koffie drinken, dit duurt 4 minuten. Dit laatste zal wel aan windows vista liggen wat weinig voordelen tov xp heeft. Zoals anderen al eerder aangaven is de accu te licht, na 1 uur is het feest voorbij. Toch nog wat positieve punten: het beeld(als het werkt) is prima, het geluid is voldoende, ALS windows eindelijk is opgestart is de laptop best snel. en ook het design is goed te noemen.

GuiTo 07-11-2007
Geschreven voor: Toshiba Satellite A100-812

Heb de laptop nu enkele maanden zeer intensief in gebruik (dagelijks ivm buitenlandse studie). Tot nu toe voornamelijk alleen maar positieve ervaringen, het enige minpunt vind ik de gebruiksduur bij het werken op de accu.

fries 17-04-2007
Geschreven voor: Toshiba Satellite A100-812

Heb dit apparaat dik 2 maanden geleden gekocht. Van tevoren heb ik uitgebreid onderzoek gedaan naar verschillende merken, specificaties enz. Voor je een dure laptop gaat kopen moet je dat echt doen! Ga eerst goed na wat je met je laptop wil gaan doen, en zoek er dan één uit die aan die eisen voldoet. Op een gegeven moment werd mij duidelijk dat Toshiba (een echt notebook-merk) goed spul levert voor een acceptabele prijs. Ik begon te twijfelen tussen een A100-819 en een A100-812. De 819 heeft namelijk een core 2 duo processor (nog beter en nieuwer dan die van de 812) Uiteindelijk is het de A100-812 geworden (goedkoper) en ik heb er 1 GB intern geheugen bij laten zetten. Om windows vista te kunnen draaien heb je toch echt wel 2 GB nodig. Hij is lekker snel nu. Groot pluspunt vind ik ook de videokaart die er in zit. De G-Force 7600. Ik wil mij namelijk met videobewerking gaan bezighouden. Heb nog lang niet alles uitgeprobeerd op deze laptop maar ik ben tot nu toe razend enthousiast!! Mooi design, snel, goed beeld, geluid vind ik ook goed. Topding dus. Groeten Fries

Joris Amazon 15-03-2007
Geschreven voor: Toshiba Satellite A100-812

Echt een aanrader. Supersnel. Ik heb wel 1024mb laten bijplaatsen (nu dus 2gb). Erg prettig toetsenbord. Mooi, strak design. En: een echte TOSHIBA! Enige minpuntje vind ik is de geluidssterkte. Maar ja, tis en blijft een laptop. Geluidskwaliteit (zuiverheid) is wel goed hoor.

Overigens beschikt het standaard bijgeleverde Windows Vista Home Premium niet over offline folders hetgeen ik achteraf wel erg jammer vind.

Eriksc 13-03-2007
Geschreven voor: Toshiba Satellite A100-812

Mooie laptop voor een schappelijke prijs. Voordat ik deze laptop kocht heb ik mij flink verdiept in reviews. Helaas kwam daar niet aan het licht dat de laptop zelfs onder normaal een (te) hoog geluidsniveau heeft. De ventilator maakt aardig wat geluid. Dat zal deels te maken hebben met de grafische kaart van Nvidia (7600 GO).
Ik heb dan ook besloten om de laptop om te ruilen voor een A100-00N. Deze heeft een Intel onboard videokaart en zal minder geluid produceren.

MarkBM 15-02-2007
Geschreven voor: Toshiba Satellite A100-812

We zochten een mooie laptop voor een aantrekkelijke prijs, die zo compleet mogelijk is.

Voor de doorsnee gebruiker is deze laptop volgens mij een hele goede keuze.
Vista draait als een speer, zeker na het verwijderen van Norton. Dat Norton een redelijke aanslag pleegt op de prestaties van je computer is wel bekend.

Over het gebruik van Vista zal ik maar niet teveel uitwijden, want dat is denk ik persoonlijk.

Beeld ziet er erg mooi uit. Zit wel zo'n spiegel scherm op, maar op welke laptop niet tegenwoordig. Als je daar een beetje rekening mee houd heb je daar weinig last van.

Het geluid vind ik ook heel acceptabel. Je kan van een laptop niet verwachten dat het eruit knalt, maar het klinkt wel zuiver.

Verder ziet de laptop er gewoon gelikt uit en voelt degelijk aan.

Mr hein 11-02-2007
Geschreven voor: Toshiba Satellite A100-812

Net in bezit en helemaal tevreden.Heb er nog 1024 mb geheugen bijgezet hetgeen erg gemakkelijk is via een klepje aan de onderzijde. Is erg stil en draadloos gaat goed en snel. Standaard al een goed videokaart , daarom werd het deze labtop.
Draait perfect op vista.